dimarts, 27 de març del 2012

Un rey golpe a golpe. Patricia Sverlo

Fa algun temps, a la pàgina de facebook "Blogueros de la Comunidad de el País Digital" vaig trobar aquest llibre defensat per uns i atacat per altres, em fa la impressió que només d'oïdes. Així que vaig decidir llegir-me'l, tot i que no sóc gaire partidari dels pamflets, llevat que aquests continguin una bona dosi d'humor, negre a poder ser.

El títol, "Un rey golpe, a golpe. Biografía no autorizada de Juan Carlos de Borbón", d'una tal Patricia Sverlo, la qual confessa, al pròleg, que el tal nom no és més que un pseudònim.

Un pseudònim de qui? Observo que el llibre és traducció d'un original català, amb diverses errates segurament propiciades per un corrector automàtic.

Com, per exemple "a lo que pueda pensar la gente respeto a esta cuestión,..." "Su castigo aumentó cuando fue trasladado al Castillo de Santo Ferran, en Figueres..." "Tuvo que traer muletas hasta el mes de abril..." alguns Juan Carles repartits per ça i per llà, o aquesta perla impagable: "A dos cuartos de set Milans se retiraba..."

I, entrant en matèria, no he descobert res de nou o quasi res, per ser més exacte. Una hipotètica minusvalidesa psíquica de la infanta Elena, unes conspiracions que no acaben de ser creïbles, un vint-i-tres efe distint del que jo recordo (el meu s'assembla prou més al que recorda Javier Cercas)

Només per antimonàrquics incondicionals.